dag 1 Eindhoven naar Londerzeel -135 km

8 augustus 2014

Het goede nieuws van vandaag: de fietstassen zijn waterdicht!

Wel jammer om de tocht zo in de regen te moeten beginnen maar eigenlijk hebben we er niet minder lol om gehad.
135 kilometer getrapt - best een end. Vlak voor de belgische grens onze tweede stempel gescoord bij de Jacobshoeve. Gezellig koffie gedronken met wat vrijwilligers die al vele pelgrims hadden gesproken in de loop van de jaren. Leuke verhalen allemaal. Na ca 60 km kwamen we bij Malle op de officiële route naar Santiago de Compostella. Kees had tot dat punt de route zelf gemaakt met routeyou.com. Geen aanrader want we hebben meer onverharde wegen door bossen en over weilanden gehad dan ons lief was. Kom je wel op mooie plekjes. Zo hebben we de Lanschoter heide doorgezwoegd omdat Natuurmonumenten de paden fijn had opgespoten met vers geel zand. Nou, geloof ons: met 20 resp 30 kg extra bagage op je fiets is dat best een klus om daar ongeschonden door te komen. Kwam de training door mul zand van MTB coach Gerrit goed van pas: de fiets het werk laten doen en niet te veel sturen.

Even later lekker geluncht in turnhout en via Mechelen in Londerzeel terecht gekomen. Daar een camping gezocht en nu bijkomen van onze eerste dag. Mechelen is trouwens een erg mooie stad. Ideetje om daar eens terug te gaan.

foto-5 foto-4 foto-3 foto-2 fotoimage